środa, 4 maja 2016

Urodzinowy tort- matka robi sama


Za kilka dni urodziny synka. Impreza z tej okazji już za nami, bo na nadchodzący weekend nie udałoby nam się zebrać wszystkich gości. A ja, a ja postanowiłam i zrobiłam tort dla synka. Myślałam, że zadanie będzie bardziej skomplikowane, ale chyba nie było aż tak źle. Jeśli (tak jak ja) debiutujecie w tym temacie to właśnie tu chciałam zebrać wszystko co tyczy się wykonania w miarę idealnego torcika na urodziny własnego dziecka. 

Mój tort zrobiłam na bazie kremu mascarpone. Krem ten można wykorzystać nie tylko do tortów, ale także do muffinek, deserów, babeczek, czy ciast. Idealne nadaje się do dekoracji. Proporcje, które użyłam:
- 250 g zimnej śmietanki 30% (można wykorzystać 36%)
- 250 g serka mascarpone
- 3 łyżki cukru pudru
Jego jedyną tajemnicą jest to, aby składniki były naprawdę dobrze schłodzone.
Śmietanę ubijamy na sztywno, a pod koniec dodajemy cukier puder.
Na koniec dodajemy ser mascarpone i ubijamy do połączenia, ale nie za długo. Gotowe.
P.S. Mi zależało na zwartym kremie, więc dodałam tylko 250 g śmietanki, ale jeśli chcemy krem bardziej lekki to dodajemy nawet 500 g śmietanki.

Kolejnym etapem, który tworzyłam pierwszy raz było zrobienie w miarę idealnej masy marshmallow. Według mnie jest odrobinę mniej słodka od masy lukrowej. Po godzinie buszowania po sklepach udało mi się kupić pianki marshmallow i to jeszcze w promocyjnej cenie. Prawda, że fajnie się zapowiadało. Ja wielkiego wyboru nie miałam, więc wzięłam kolorowe, ale jeśli chcemy dodać barwnik spożywczy to najlepiej kupmy białe. Z moich o różnym zabarwieniu wyszedł taki lekko różowy kolor, więc na tort dla dziewczynki byłby idealny. Ale na tort dla chłopca w ruch poszły barwniki spożywcze... żółty i niebieski.
Składniki na masę marshmallow:
- 260 g piasek marshmallow (znanych jako jo-jo)
- 4 łyżki ciepłej wody
- 600 g cukru pudru
Rozpuszczamy pianki marshmallow. W moim przypadku była to kąpiel wodna. Do garna wypełnionego gorącą wodą włożyłam rondelek z piankami i 4 łyżkami ciepłej wody. Systematycznie mieszałam, aż uzyskałam jednolitą masę. 
Do masy z pianek dodajemy stopniowo cukier puder i mieszamy, mieszamy, mieszamy. Przekładamy na stolnicę i wyrabiamy. Masa ma być lepka, ale nie twarda i też nie klejąca, bo nie uda nam się zrobić pięknej dekoracji.

Kilka wskazówek dotyczących masy marshmallow...
1. Jeśli nie uda nam się kupić tylko białych pianek to wcześniej możemy oddzielić część białą od różowej.
2. Jeśli masa podczas rozpuszczania pianek jest zbyt gęsta to można dodać odrobinę więcej wody.
3. Po zrobieniu idealnej masy dzielimy ją i do każdej części dodajemy barwnik spożywczy, aby dekoracja tortu była kolorowa.
4. Masę, którą w danej chwili nie używamy, wkładamy do woreczków foliowych, aby nie zrobiła się zbyt sucha.
5. Ja część niebieską rozwałkowałam na naoliwionym blacie. Dzięki temu masa nie przykleiła mi się do stolnicy. Stolnice możemy również posypać cukrem pudrem, którego nadmiar w łatwy sposób możemy się pozbyć z masy, strzepując go. 
56 Ja kupiłam barwnik w paście, bo tylko taki dostałam, ale można dodawać również tych w proszku. W płynie nie polecam, bo do dodaniu go masa może zmienić konsystencję. Możemy skorzystać też z tych naturalnych np. soki, ale ja nie próbowałam. Ja swój barwnik kupiłam w Lewiatanie (może komuś taka informacja się przyda).
7. Aby masa ładnie skleiła się z resztą tortu, jego boki i górę warto delikatnie posmarować kremem. Ja tak nie zrobiłam, więc przed położeniem masy na tort, posmarowałam go  delikatnie wodą. I też ładnie mi złapało.
8. Literki i inne elementy do podstawy przyklejałam odrobiną rozpuszczonej pianki. Klej pierwsza klasa. Ale woda też ładnie nam wszystko sklei.
9. Aby ładnie rozwałkować masę możemy użyć zwykłej butelki. 
10. Ja cały tort zrobiłam dzień wcześniej, ale nawet stojąc dwa dni w lodówce nic się z nim nie stało.
11. Masę można przechowywać w lodówce, a przed jej ponownym użyciem na kilka sekund włożyć do mikrofalówki lub włożyć do szczelnego woreczka i na chwilę do gorącej wody.
12. Na masę nie należy kłaść niektórych owoców np. kiwi czy ananasów.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...